środa, 25 marca 2015

2. Kluseczki ziemniaczane z pesto

Dzisiejsze danie nie jest w pełni robione przeze mnie, jestem studentką na wyjeździe, więc z podróży do domu zdarza mi się przywieść coś ciekawego z kuchni mojej babci, tym razem w otchłaniach zamrażalnika odnalazłam kluseczki, które ostatnim razem od niej dostałam. Przygotowane są z ciasta na kluski śląskie (3 części ziemniaków, 1 część mąki ziemniaczanej) jednak uformowane w wałeczki. ja zazwyczaj odsmażam je na patelni z odrobiną oliwy i podaje z przeróżnymi dodatkami. Dzisiaj przedstawię przepis na pesto bazyliowe, które idealnie się do nich nadaje (:


Na pesto bazyliowe: 
garść liści bazylii
2 ząbki czosnku
sól morska
pestki słonecznika 
oliwa

Przygotowanie:
na początek do moździerza wkładam bazylię i odrobinę soli z którą ją ucieram, dodaję czosnek jak tylko znajdzie się na niego miejsce na koniec dodaję z łyżkę słonecznika i dodając oliwę nadaję pesto odpowiednią konsystencję. Można do zrobienia pesto użyć blendera, jednak warto pamiętać, żeby nie blendować oliwy, ze względu na to, że oliwa gęstnieje i tak jakby się ubija (?) oczywiście kiedy stosujemy pesto na tosty, grzanki czy kanapki nie robi to wielkiej różnicy, ja jednak wolę kiedy pesto zachowuje cudowną zieleń bazylii (z blendera pesto jest jaśniejsze) i nieregularną formę (: 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz